'Opel Calibra kapásból világrekord'
Akárki akármit mond kevés (főleg európai, német) kupé sikerült ilyen jól és haladta meg saját korát, mint a Calibra. 1990-ben 41,000 DM körüli ár (2,0i - 16V modell került ennyibe, 150LE) magamögé utasította a versenytársakat, tette mindezt úgy, hogy a karosszéria tervezése és design-ja formabontó volt. Az első nagy szériában gyártott autó volt 0,26-os alaki tényezővel, a karosszéria vonalába olvadó, lekerekített lökhárítókkal és ellipszoidos fényszóró rendszerrel.
7 év alatt 238.647 db Opel Calibra-t gyártottak le, ebből ~23.520 db valamilyen speciális kiadás volt.
A belsö tér is áttervezésre került új és felfrissült megjelenéssel és luxus minöségü börborítással. Emellett új alumínium felniket kapott a Calibra.
Még a legszebb és legsikeresebb autók gyártása is egyszer befejezödik. A Calibra számára 1997-ben jött el ez a pillanat. Még legördültek a "Last Edition" búcsú sorozat utolsó példányai a gyártósorokról, majd a Calibra pályafutása véget ért. Népszerüségét mi sem bizonyítja jobban, mint a 238 647 gyártott darabszám és a tény, hogy 1991-ben az Opel extra gyártást kellett beindítson Finnországban, hogy a hatalmas keresletet kielégítse. Már az 1997. nyarán befejezett gyártás elött mindenki számára egyértelmü volt, hogy Erhard Schnell tervezö elegáns coupéja klasszikussá vált ...
Már a tervezéskor is ügyeltek a részletekre. Az akkori tervezőgárda komolyan vette az oly sokat hangoztatott jelszavakat, mint például innováció. A nagysikerű Manta után is maradandót Az Opel (General Motors - GM) 1989-ben mutatta be a közönségnek a Manta utódját. A Calibra Ez persze közel sem a teljes modelltörténet, hisz rengeteg apró változtatáson esett át a széria a hét év során. És persze ne feledkezzünk meg a GM másik "Opel márkáiról" sem, ahol úgyszintén különböző extrákkal és kiadásokkal színesítették a palettát (jobb kormányos szériák: Vauxhall Calibra Angliában és a Holden Calibra Ausztráliában). 1993-ban vett részt először DTM versenyen. '94-re már 3db összkerék-hajtású V6-os állt rajthoz, többek közt a korábbi Forma 1-es világbajnok, Keke Rosberg vezetésével.
Sokunkban felmerült a kérdés: - Lesz új Calibra (most,hogy már leállították az Astra Coupé gyártását is)? Nos, ez egy igen jó kérdés. Kósza hírek vannak, de hogy mi lesz azt talán még maga a GM sem döntötte el. A kupégyártás mindig is kockázatos volt. Kényes a vásárlói réteg, veszélyes konkurencia... Csak úgy tudna a GM az Európában is sikeres kupékat gyártani, ha az olcsó, gyors, gazdaságos és szép is lenne. Ezek persze Addig is maradjunk abban, hogy lehet nézegetni a "klasszikus" vonalakat amikből annak idején a Calibra született. Hátha újra megihletnek valakit - a fenti rajzot egy fiatal német tervező készítette 2003-ban, a kép címe: "Calibra B" lett...
|