Az autó általános paraméterei
Cikkek
Motor technika 7
2007.12.20
Feltöltés II. rész
A twin-turbó technológia magját a motor két feltöltőn keresztüli feltöltése képezi, melyek a biturbó technikával ellentétben nem párhuzamosan, hanem sorosan dolgoznak.
Motor technika 6
2007.12.20
Feltöltés I. rész
A motor teljesítményének növelésére a tervezőknek három lehetőségük van: a hengerek lökettérfogatának növelése, a fordulatszám növelése és a közepes gáznyomás növelése
Motor technika 5
2007.12.20
Szívó-és kipufogó rendszerek
Egyrészt a motorteljesítménnyel, másrészt a kipufogógáz minőségével szemben támasztott növekvő igényekkel együtt nőtt az elvárás a szívórendszerek és kipufogórendszerek gondos beállítására is.
Motor technika 4
2007.12.20
Égésterek és szelepek
Magának az égéstérnek a nagyságát a hengerfuratnak és a meghatározott sűrítési aránynak a méretei határozzák meg, az alaknak viszont lehetőleg segítenie kell a keverékörvénylést.
Motor technika 3
2007.12.20
Szelepvezérlés
A fogasszíj könnyű és zajszegény, nem igényli az üzem közbeni kenést, ezen felül olcsó alkatrész. Így nem csoda, hogy elég gyorsan kiszorította az olajban futó vezérműláncot.
Motor technika 2
2007.12.20
A hengerfej
A be- és kieresztő csatornák, az égésterek és a szelepszabályzás a motor azon részei, melyek alapvetően felelősek a gázcseréért. Ezért elrendezésükkel és konstrukciójukkal mérvadóan felelősek a motor teljesítményéért.
Motor technika
2007.12.20
Motorszerkezetek
A belső égésű motorok történelmében csak három szerkezeti alaptípusnak sikerült máig fennmaradnia: a soros motornak, a boxer-motornak és a V-motornak.
Cikkek, leírások
2007.12.20
.Lexmaul Kompresszor-Kit
Teljesítménynövelés az Opel 2 liters, 16 szelepes C20XE motorokhoz és
egy rövid áttekintés a kompresszor működési elvéről
Menettulajdonság motoronként
2007.12.20
Menettulajdonság motoronként
Fogyasztás.
Végsebesség.
Gyorsulás.